Енергоефективність та енергозбереження є пріоритетними напрямами енергетичної політики більшості країн світу. Це обумовлено вичерпанням невідновлювальних паливно-енергетичних ресурсів, відсутністю реальних альтернатив їх заміни, наявністю ризиків при їх виробництві і транспортуванні. В останній час ці чинники набувають все більшого значення у зв'язку із загальною нестабільністю у регіонах видобутку ПЕР, напругою на паливно-ресурсних ринках та несприятливими прогнозами щодо подальшого зростання цін на енергоресурси. Споживай розумноСпоживай розумно

Досвід розвинутих країн і власний досвід України вказує на необхідність державного регулювання процесами енергозбереження та проведення цілеспрямованої державної політики. Звичайно, практично неможливо для пересічного громадянина втрутитися у вирішення питань економії енергоресурсів на загальнодержавному рівні, однак суттєвий вклад у розвиток вітчизняного енергозбереження під силу зробити кожному з нас. Для цього всього лише варто дотримуватися простих та досить ефективних заходіБагато людей щоденно користуються електричними чайниками, не задумуючись про те, що доверху заповнений водою чайник потужністю 1,5 кВт за 10 хвилин, збільшує електроспоживання на 0,25кВт/год. Наливайте в чайник необхідну кількість води – цим Ви зекономите електроенергію і час для нагріву води. Також важливо своєчасно чистити електрочайник від накипу. Накип утворюється в результаті багаторазового нагрівання і кип’ятіння води і має малу теплопровідність, тому вода в чайнику з накипом нагрівається повільніше.
При користуванні електроплитками, необхідно вибирати посуд, дно якого відповідає розмірам конфорки, так як при використанні посуду більшого діаметру втрачається 5-10 % електроенергії. Посуд з викривленим дном може привести до 40-60 % перевитрат електроенергії. При приготуванні їжі бажано закривати посуд кришкою, так як швидке випаровування води збільшує час готування їжі на 20-30 %. Після закипання їжі бажано перейти на низькотемпературний режим готування.

Холодильник потрібно ставити в найбільш прохолодне місце на кухні, бажано біля зовнішньої стіни, але ні в якому разі біля плитки. Якщо Ви поставите холодильник в кімнаті, де температура досягає 30 градусів, то використання електроенергії подвоїться. Холодильник старого зразка щомісяця споживає 90-150 кВт/год електроенергії. Нова, енергозберігаюча модель холодильника (із символом «А»), яка має такий самий об’єм камери, щомісяця потребує не більше 30 кВт/год. Сума, яку ви заощадите за 5 років, придбавши холодильник нового зразка, становитиме вартість такого холодильника середнього класу. Зроби правильний вибірЗроби правильний вибір

Коли пральна машина не повністю завантажена білизною – втрачається 10-15 % електроенергії. При неправильно вибраній програмі прання – втрачається до 30 % електроенергії. Щоб трішки зекономити під час прасування, білизну необхідно зволожити.

Не залишайте електроприлади в режимі «standby» (режим очікування) – вимикайте їх з розетки. По-перше, це безпечніше, про що треба завжди пам’ятати. По – друге, вимкнення приладів з мережі, наприклад, телевізор, відеомагнітофон, музичний центр – дозволить зменшити використання електроенергії в середньому до 300 кВт/год в рік.

Зарядний пристрій, увімкнений в розетку нагрівається, навіть якщо там не має телефону, тому що він все одно споживає електроенергію. 95 % електроенергії використовується даремно, коли зарядний пристрій постійно ввімкнутий в розетку.

Використання новітніх освітлювальних приладів (компактні люмінесцентні лампи) дає змогу заощаджувати від 60% до 80% електроенергії. Світла в будинку має бути достатньо, адже воно забезпечує нам комфорт, що сприятливо впливає на здоров’я. Сучасна енергозберігаюча лампа працює 10 тис. годин, в той час як лампа розжарювання – в середньому 1,5 тис. годин. Єдиний її недолік – вартість, що на порядок дорожче від традиційної лампи розжарювання. Проте, компактна люмінесцентна лампа напругою 11 Вт заміняє лампу розжарювання в 60 Вт. Яскравість освітлення не погіршиться, але Ви будете споживати в 4-5 разів менше електроенергії. Термін окупності такої лампи складає близько року, а термін її служби складає 3-4 роки. 

Отже, як бачимо, енергозбереження має потенціал для позитивного і тривалого впливу на економіку всіх країн світу. В Україні кожна окрема людина може зробити свій внесок у збереження енергоресурсів, але існує потреба завжди і всюди зосереджувати увагу громадськості на цьому питанні.

Заклик «Споживаймо енергію розумно» не є філософією обмеження. Це заклик запобігти марнотратному використанню енергоресурсів. Важко переоцінити роль енергії в сучасному цивілізованому світі, а тим більше у відродженні України. Оскільки енергія впливає на кожний аспект розвитку суспільства та економіки не слід втрачати жодної нагоди, щоб нагадувати людям про потребу користуватися енергією розумно у будь-якій сфері діяльності.

 Шановні друзі! Ощадливе ставлення до використання енергоресурсів та підвищення культури їх споживання у кожній оселі, на кожному робочому місці є запорукою енергозбереження держави в цілому.

Багаторічний досвід існування ЖЕКів в Україні достатньо чітко показав на недоліки даної структури в управлінні та догляді за багатоповерховими будинками та прибудинковою територією. Основний недолік ЖРЕПів у тому, що він має велику площу «закріпленої» території і будинків. ОСББОСББ

 В світлі останніх змін у Законодавстві та інших нормативних документах щодо створення ОСББ, спробуємо розібратись, що ж таке ОСББ.

 Якщо у Вашому будинку нерегулярно прибирають, у підвалі тече вода, дах потребує ремонту і Вам набридло платити в ЖЕК за комунальні послуги, то Вам пора більше дізнатись про ОСББ. – саме ці гасла приваблюють справних платників, але… їм необхідно повністю розуміти, що собою являє дана структура, що ховається під абревіатурою ОСББ.

 Згідно ст. 10 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" та ст.382 ЦКУ визначили, що власники квартир у багатоквартирному будинку є співвласниками спільного майна: допоміжних приміщень будинку, технічного обладнання та елементів зовнішнього благоустрою. Власникам квартири у дво- або багатоквартирному житловому будинку належать на праві спільної сумісної власності приміщення загального користування, опорні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання за межами або всередині квартири, яке обслуговує більше однієї квартири, а також споруди, будівлі, які призначені для забезпечення потреб усіх власників квартир, а також власників нежитлових приміщень, які розташовані у житловому будинку.

 На сьогоднішній день у переважній більшості багатоквартирних будинків в Україні “співіснують” різні форми (комунальна, державна, приватна) та види (спільна сумісна, спільна часткова) власності. Особливостями спільної сумісної власності в багатоквартирному будинку є: 

   - Співвласники володіють і користуються таким майном спільно, якщо інше не встановлено домовленістю між ними;
   - Співвласники зобов'язані брати участь у загальних витратах, пов'язаних з утриманням будинку і прибудинкової території, відповідно до своєї частки у майні будинку;
  - Розпорядження таким майном здійснюється за згодою ВСІХ співвласників (в силу ст. 369 ЦКУ) або за рішенням БІЛЬШОСТІ співвласників (Закон України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку").

 Отже із чинного Законодавства видно, що співвласники житла несуть відповідальність за належне утримання будинків і прибудинкових територій, а також зобов’язані брати участь у загальних витратах на його утримання. Для прикладу змоделюємо ситуацію, коли в одному з будинків сталось пошкодження даху. Згідно законодавчих актів участь у витратах на ремонт даху повинні приймати участь усі співвласники будинку, але за згодою всіх співвласників. Тут виникає питання, чи захоче власник квартири на першому поверсі частково фінансувати витрати на ремонт даху, що знаходиться над квартирою п’ятого поверху? Звісно, що законом передбачено стягнення витрат, з співвласників, які не бажають виконувати норми ЦКУ, у судовому порядку, але ця процедура довга і складна. Тому здійснювати розпорядження майном за згодою 100% співвласників нереально, хоча в Україні існують поодинокі випадки прийняття вдалих рішень всіма співвласниками. Тому альтернативою цього є ОСББ, що дає змогу приймати рішення по спільному майну простою більшістю.

 Створення ОСББ – справа непроста, зате вигідна. Проте, як показує практика, ОСББ – чи не єдиний варіант наведення порядку у будинку. Об’єднання мешканців багатоквартирних будинків – це юридична особа, створена власниками для управління, утримання та використання неподільного та загального майна. Об’єднання є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між членами об’єднання.

 Вищим керівним органом ОСББ є загальні збори. На чолі зборів є голова. На загальних зборах члени об’єднання здійснюють своє право вирішувати пов’язані з діяльністю ОСББ питання, такі як: затвердження річного звіту та плану господарської діяльності наступного року, внесення змін до статуту, вибори правління і ревізійної комісії, використання (наприклад, здача в оренду) допоміжних приміщень будинку.

 Основним документом, який закладає правову базу для побудови взаємин між окремими власниками житлових та нежитлових приміщень у будинку, де створено об’єднання, є статут об’єднання. Схема функціонування ОСББСхема функціонування ОСББ

 Об’єднання мають на меті залучення громадян не тільки до участі у вирішенні питань впорядкування будинків та прибудинкової території, встановлення добросусідських відносин, а й повне самообслуговування та самофінансування житла. Вони самостійно розраховують розміри внесків членами ОСББ на утримання будинку та прибудинкової території, здійснюють контроль за надходженням платежів мешканців за надані житлово-комунальні послуги у конкретному будинку, а також за раціональним використанням цих коштів.

Поточний контроль за надходженням та витрачанням коштів в об’єданні здійснює правління об’єднання. Правління періодично звітується на загальних зборах про виконання фінансового плану. Правління укладає угоди та наймає на роботу працівників для виконання робіт по утриманню будинку.

 Утримання будинку та прибудинкової території здійснюється або власними силами об’єднання, або на основі укладання договору з попереднім балансоутримувачем будинку (наприклад, з МКП «Добробут»).

 Одночасно ОСББ можуть сприяти надходженню додаткових коштів на утримання будинку та прибудинкової території за рахунок надання в оренду об’єктів, що перебувають у спільній власності (господарських та нежитлових приміщень, прибудинкових територій, тощо), спрямовувати їх на впорядкування житла та поліпшення умов для проживання.

 Переваги:

   - раціональний розподіл фінансів;
   - наявність вибору підрядника;
   - самостійне визначення розміру внесків;
   - покращення/оновлення інфраструктури будинку та прибудинкової території;
   - повне розпорядження будинком та прилеглою територіє в межах закону;

 Труднощі:

   - незадовільний технічний стан більшості багатоповерхових будинків;
   - недосконалість законодавчої бази;
   - необхідність створення юридичної особи;
   - необхідність укладання контрактів із підрядниками, найманими працівниками;
   - неготовність всіх мешканців будинку переходу до ОСББ;
   - недобросовісні платники;
   - необхідність ведення бухгалтерії;

 Що ми маємо в результаті?

ОСББ – це перш за все юридична особа, і відповідно, її необхідно створити. Для цього потрібна кіпа документів, в тому числі технічна документація на будинок. На додачу до цього – кваліфіковані кадри, іншими словами, люди, які мають достатнього знань для розуміння технічної документації і ведення господарської, і пов’язаної з нею фінансової діяльності. Звісно, ці люди не будуть працювати безкоштовно, а на додачу, деякі з них повинні будуть взяти на себе велику відповідальність – здійснювати господарську діяльність від імені мешканці (власників) будинку, із подальшим звітуванням на загальних зборах.
ОСББ заключає договори з рештою комунальних служб міста і несе повну відповідальність за своєчасну та повну оплату наданих послуг. Декому з тих, що живуть «всередині» (не на першому і не на останньому поверсі) здається, що в ОСББ вони або нічого не будуть платити, або платитимуть менше інших, – це найбільший міф, – сплачують усі, і сплачують подекуди більше, аніж платили в ЖЕКи. До речі, у внесках необхідно враховувати пільгові категорії, затверджені Законодавством України. На додачу – недобросовісні платники, а вони є, в кожному будинку без винятку. Хто за них платитиме, або як з них «вибивати» гроші – це вже проблеми самого ОСББ.
Слід мати на увазі, що обслуговування будинку і прибудинкової території повністю лігає на плечі Балансоутримувача, у нашому випадку – на ОСББ.

Статі витрат ОСББ:
   - освітлення прилеглої території;
   - освітлення під’їздів;
   - прибирання прилеглої території;
   - ремонт і обслуговування даху;
   - ремонт і обслуговування усіх комунікацій (світло, вода, газ, тепломережа, каналізація);
   - ремонт і обслуговування фасаду, а також усіх несучих конструкцій всередині будинку;
   - оплата заробітної плати фахівцям і найманим працівникам;
   - інші витрати;

Кроки створення:
   - обов’язкова юридична консультація;
   - обговорення зі співмешканцями;
   - створення ініціативної групи;
   - проведення установчих зборів;
   - реєстрація ОСББ в Управлінні ЖКГ;
   - державна реєстрація юридичної особи;
   - включення до реєстру ЄДРПОУ;
   - реєстрація в податковій інспекції;
   - отримання дозволу на виготовлення печатки і штампу;
   - реєстрація у Пенсійному фонді України;
   - реєстрація у Фонді соціального страхування з тимчасової втрати працездатності;
   - реєстрація у Центрі зайнятості;
   - реєстрація у фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань;
   - відкриття рахунку в банку;
   - укладення договорів на обслуговування будинку;

Реформування житлово-комунального господарства – це лише справа часу, і ОСББ є одним з найкращих варіантів цієї реформи. Населенню потрібно звикати, що за свій добробут потрібно думати самим, адже держава не в змозі утримувати житловий фонд у належному стані. Як показує практика, більшість країн Європи давно перейшли до різних форм утримання багатоквартирних будинків за рахунок ОСББ. Не зважаючи на те, що для нашої країні це явище не звичне, ОСББ ефективно працюють по всій Україні, серед яких виділяють ОСББ міста Луцька, Львова та Києва. Не відстають тут і наші міста побратими Бурштин та Добротвір, де працює уже декілька ОСББ. Тому надіємось, що мешканці багатоповерхових будинків Ладижина зроблять вірний крок у розвитку житлово-комунального господарства міста.

Subcategories

  • Business Environment
    • Business incubator

      Бізнес-інкубатор – організація, яка надає на певних умовах і на певний час спеціально обладнані приміщення та інше майно суб’єктам малого та середнього підприємництва, що розпочинають свою діяльність, з метою сприяння у набутті ними фінансової самостійності. Інкубатори опікують молоді фірми, допомагаючи їм виживати і рости під час стартового/початкового періоду, коли вони найбільш уразливі.

      Мета бізнес-інкубатору: 
      - створити сприятливе середовище для нових підприємств;
      - готувати і випускати успішні підприємства, що є фінансово життєздатними й автономними, коли вони залишають інкубатори (зазвичай це відбувається через 2 чи 3 роки).

      Функція бізнес-інкубатор:
      - надання приміщення для офісів/майстерень на умовах оренди, часто за цінами нижчими від ринкових і з гнучкими умовами одержання додаткового місця за вимогою;
      - адміністративні і технічні послуги (телефон, копіювання, приміщення для конференцій/зустрічей, секретаріат і т. д.);
      - консультування/бізнес-планування для починаючих і потенційних підприємців. Також можливий широкий набір інших (консалтингових) послуг, передача технологій, пропозиції по проведенню семінарів і тренінгів і т. д.;
      - відкриття молодим фірмам доступу до фінансування;

      Хто може бути клієнтом бізнес-інкубатору:
      - молоді люди, які розглядають можливість відкриття власної справи;
      - молоді люди (або групи молодих людей), які хочуть відкрити власну справу та мають бізнес-ідею;
      - компанії-початківці, що створені та існують не більше 11 місяців та прагнуть вдосконалити бізнес-процеси;

      Принципи роботи бізнес-інкубатору:
      - Участь кожного;
      - Навчання і розвиток;
      - Інтеграція;
      - Партнерство;
      - Відповідальність.

       Очікувальні результати роботи бізнес-інкубатору:

      1. Компанії, поміщені в інкубатор, створюють робочі місця, сприяють пожвавленню й активізації діяльності в регіоні, комерціалізують важливі технології, а також поліпшують стан місцевої і національної економіки.
      2. Інкубатори також забезпечують розвиток людських ресурсів - борються з головними проблемами слабких систем менеджменту шляхом передачі знань і досвіду, створення і впровадження підприємницької культури в організаціях.
      3. Інкубатори оцінюють ефективність роботи як усього підприємства, так і його системи керування, і забезпечують успіх своїх організацій-клієнтів.
      4. Діяльність інкубаторів сприяє розвитку ключових факторів людських ресурсів - знань і доходу.
      ВАЖЛИВО: Бізнес-інкубатор завжди має власну частку в компаніях, що пройшли інкубаційний процес. Коли через кілька років підприємство набирає обертів, воно починає приносити прибуток. Прибуток буде використовуватись для фінансування діяльності громадського руху в районі, що організував цей бізнес-інкубатор. Розвиток ефективних бізнес-інкубаторів стане одним з флагманських проектів Плану розвитку Ладижина.

    • Соціальне підприємництво
    • Бізнес-план

      Будь-яка конструкція створюється спочатку на папері. Будинок, літак або комп’ютер розпочинаються з креслень та розрахунків. Бізнес-план точно так само як креслення чи інші технічні розрахунки це є роздуми та обґрунтування перед діями. Він дозволяє зважити усі “за” та “проти” перед початком вкладення ресурсів. Звернення до бізнес-плану, його необхідність виникає тоді, коли для підприємства необхідні зміни. Бізнес планБізнес план

      Необхідність та цінність бізнес-планування полягає не тільки в тому, щоб переконати інвестора в тому, що у підприємства існує варта уваги та підтримки бізнес-ідея. Бізнес-план має особливе значення для управлінського персоналу підприємства, оскільки обґрунтовує цілі підприємства, а також термін та шляхи їх досягнення.

      Таким чином, бізнес-план – це документ, в якому за допомогою певних стандартів подана система доказів успішності пропонованої справи.

      Бізнес-план – це інструмент об’єктивної оцінки власної підприємницької діяльності, а також реалізації проектно-інвестиційних рішень відповідно до вимог ринку.

      Не буде перебільшенням сказати, що бізнес-план (БП) є основою управління не тільки певним комерційним проектом, але й самим підприємством. Він дозволяє подивитися на твоє підприємство ніби зі сторони.

      Складають БП, як правило, з метою одержання кредиту або залучення інвестицій. Однак основною ціллю БП є прогнозування виробничо-фінансової діяльності на найближчу та найбільш віддалену перспективу відповідно до вимог ринку та виходячи з можливостей залучення необхідних ресурсів.

      Більш детально з правилами складання та оформлення бізнес-плану можна ознайомитись завантаживши архів - ZIP.

      Можливо, ознайомившись з цими вимогами, ви злякалися і вирішили, що складання бізнес-плану вам не під силу. Не відмовляйтеся від своїх задумів! Написати бізнес-план може кожна ініціативна людина аби було бажання. Всі головні моменти підприємницької діяльності ми вже розглянули. Трохи ваших зусиль та терпіння, і за допомогою бізнес-плану в запитаннях, зразок якого ми подаємо у наступному випуску, ви досягнете успіху!

      Відповівши на всі запитання, ви матимете справжній бізнес-план чітку картину вашої майбутньої діяльності. Звичайно, ця праця потребуватиме енергії та часу. Доведеться неодноразово звертатися за допомогою до фахівців. Але справа того варта. Спробуйте і переконайтеся.

  • Social projects
  • Energy efficiency
  • Інформація та події
  • Business Support Center